Games.Cascheta.Ro

Forum pwD by yOz
 
AcasaPortalFAQCautareInregistrareMembriGrupuriConectare

Distribuiți | 
 

 Valve Hammer Editor - Map Creator

In jos 
AutorMesaj
yOz
Administrator
Administrator


Mesaje : 250
Data de înscriere : 12/02/2008
Varsta : 23

Foaie de personaj
joc: Counter Strike 1.6

MesajSubiect: Valve Hammer Editor - Map Creator   Lun Feb 25, 2008 1:52 am

Hammer este un program cu ajutorul caruia POTI crea harti de counter-strike. suna promitator dar mai intai trebuie sa invatam acest program . Mai intai avem nevoie de:
1 - hammer valve editor ( link1( yourfilelink.com 237015) si link2 ( depositfiles.com 501212))
2 - cs_expert-tom ( depositfiles.com 513250 )

acum ca avem programele, instalati hammer valve editor iar cs_expert-tom il dezarhivati. Fisierul cs_expert-tom793b.fgd impreuna cu folderul sprites , vor fi copiate direct in C:\program files\hammer ( am dat exemplu .. copiati-le in folderul unde ati instalat hammer-ul) . Va rog inainte de toate , sa configurati hammer http://freakz.ro/forum/viewtopic.php?t=4987&lowfi=0&Configurare-Valve-Hammer-Editor
Acum, dupa aceasta configurare, sa va prezint pe scurt elementele din tool Box de la hammer : http://img300.imageshack.us/img300/6117/01ch8.jpg

1 - Selection tool (unealta de selectare) : Cu ajutorul acestei unelte poti selecta brushes si enitiys prezente pe harta. Un obiect selectat apare cu culoarea rosie
2 - Zoom tool ( unealta de marire) : Cu ajutorul aceste unelte poti mari/miscora imaginea. puteti face acelasi lucru invartind de scrolul mouse-ului
3 - Camera tool : cu ajutorul acestei unelte, putem privi de jur imprejur sin e putem deplasa pe harta in constructie
4 - Entity tool : cu ajutorul acestei unele puteti crea entitati [(jucatori (terro/counter), light(becuri pentru a avea lumina pe harta .. ) armoury entity (grenade, arme) ].
5 - Brush tool : Cu aceasta imagini practic construiesti harta . cu aceasta unealta poti construe : podea, pereti, tavan, cer, cutii, poduri, scari
6 - Texture app. Tool ; cu aceasta unealta aplicam texturi obiectelor
7 - Sa nu fie confundata cu Texture App. Aceasta va aplica texturile obiectului selecatat curent.
8 - Apply DECALS tools. Cu ajutorul acestei unelte aplici texturi pe un obiect deja existent , fara a crea unu. Spre exemplu pe un perete puteti aplica texturi de geam
9 - Clipping tool. Cu aceasta unealta impartiti, taiati bucati din pereti. este greu de utilizat - dar cam asta face
10 - NU este importanta
11 - Idem 10)

Acum sa incepem crearea hartilor . Dati FILE -> new Mai inati dati un click pe brush tool dupa care desenati un patrat , de preferinta in casuta TOP (x/y). va arata cam asa:
http://img175.imageshack.us/img175/6864/02hh9.jpg

Aceasta este baza . Acum sa desenam peretii si tavanul :
http://img300.imageshack.us/img300/8039/03gz5.jpg

Dupa ce am desenat peretii, vom desena tavanul (cerul) :
http://img300.imageshack.us/img300/5417/04op4.jpg
Acum inchidem harta , aplicand un perete NOU , pentru a forma un cub :
http://img444.imageshack.us/img444/2603/05hz2.jpg
Cu ajutorul uneltei camera , intram in acel cub si incepem sa modelam harta. adica sa ii aplicam texturi :
http://img175.imageshack.us/img175/6564/06ue6.jpg
Arata oribil, nu? Haide sa facem sa NU mai arate asa. mai intai cu selection tool facem click pe unul din pereti, dupa care apasam SHIFT+A pentru a aplica texturi. Facem click pe browse si alegem de acolo textura. EU am ales podeaua.asa ca voi cauta floor :
http://img243.imageshack.us/img243/8562/07xe1.jpg
Acum dam dublu-click pe textura aleasa si apoi APPLY.si iata rezultatul:
http://img175.imageshack.us/img175/8907/08xp2.jpg
Dupa aceasta operatie, facem acelasi lucru si la pereti, dupa care trecem la cer . Pentru a avea cer cu nori , vom aplica la tavan (peretele de sus), textura sky. si va arata cam asa:
http://img444.imageshack.us/img444/2512/09kz9.jpg
Acum vom aplica entitati . Incepem cu oamenii, dupa care vom aplica becuri si armura :
Selectam unealta ENTITY si merge top(x\y) si da-m un click, urmat de enter. Dar sa avem grija si in partea SIDE sa fie deasupra podelei cu putin . Ar trebui sa arate cam asa, daca ati facut setarile de la inceput la fel ca si mine :
http://img444.imageshack.us/img444/8648/10dx7.jpg
Acum mai creem o entitate in coltul opus, dupa care , cu selection tool facem click pe cel de al2-lea om si apasam ALT+ENTER si selectam info_player_deathmatch , pentru a il transforma in terrorist :
http://img444.imageshack.us/img444/8648/10dx7.jpg
Acum ca avem oameni, aplicam si niste becuri pentru a avea lumina. cum facem ? Foarte simplu :
Cu unealta entity creem entitati, dupa care apasand ALT+ENTER le vom selecta clasa: light .
Aplicam cateva becuri, in functie de dimensiuni.. acestea trebuiesc sa fie asezate la semiinaltime : undeva la 3 sferturi din distanta dintre podea si cer :
http://img246.imageshack.us/img246/6386/12js9.jpg
Acum aplicam si armura, dupa care terminam prima noastra harta . Armura la fel se aplica, cu entity tool, insa aceasta trebuie plasata undeva FOARTE APROAPE DE PODEA, DEASUPRA PUTIN si la clasa (dupa ce apasam ALT+ENTER) selectam armoury_entity. :

la count = numarul de gloante la item = arma dorita (numele)


Arata cam asa harta noastra pana acuma :
http://img411.imageshack.us/img411/1203/13qf8.jpg
Pentru a putea juca pe harta , adica sa o transformam in .bsp, dati file -> RUN Acum selectati TOTUL normal si dati OK :
http://img246.imageshack.us/img246/3007/15ip8.jpg
Cand va apare asa , inseamna ca este gata compilarea :
http://img297.imageshack.us/img297/6198/16ji4.jpg
Acum copiati harta din folderul cum numele TERMINATE ( in configurarea mea) in cstrike/maps si porniti jocul.

Cam atat .
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://robert.myfreeforum.ro
 
Valve Hammer Editor - Map Creator
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Games.Cascheta.Ro :: Counter Strike 1.6 :: Tutoriale-
Mergi direct la: